Як обрати школу для дитини, де вчать бути успішними

Як обрати школу і на що звернути увагу, щоб забезпечити дитині якісну та сучасну освіту. Стаття директорки Технологічного Ліцею "Ліко" для інтернет-видання "Новое время"

 

Щоб не помилитися, слід врахувати як можливості батьків, так і особливості дитини

У сучасному швидкоплинному світі, де постійно з’являються нові професії, а старі спеціальності, що існували не одну сотню років, відходять у минуле, зорієнтуватися непросто. Особливо, коли справа стосується майбутнього дітей. Приходить час і перед батьками постає питання: як обрати школу для дитини? А це, по суті, — вибір майбутнього. Адже саме від того, які знання отримає дитина, чому вона навчиться, чи буде їй цікаво і чи зможе вона застосувати весь свій потенціал, розкрити таланти та проявитися як особистість, і залежить її майбутнє.

Школа — це місце, де дитина повинна не тільки навчатися, а й отримувати важливі навички. Вона має навчитися жити в сучасному світі, вміти пізнавати його. Не просто обробляти інформацію, а отримувати від неї найбільш корисне та необхідне, шукати своє місце в суспільстві.

У цьому плані традиційна школа, на жаль, перестала відповідати вимогам сучасності. Застарілим є не лише технічне оснащення, але й підхід до навчання. Адже традиційні методи ґрунтуються на інформаційній та ілюстративній діяльності викладача. Активність учнів при цьому є низькою.

Крім того, сучасні учні навчаються за принципом «цікаво — роблю, не цікаво — не роблю». Тому авторитет у такому учнівському колективі може здобути лише той вчитель, який постійно працює над собою та займається самоосвітою.

Поганою ознакою вважається постійна зміна вчителів

Тож я раджу батькам шукати сучасну школу, яка є більш орієнтованою на учня. Де характер і схильності дитини обов’язково будуть враховані.

Першим кроком при виборі школи, як державної, так і приватної, є розмова всередині сім'ї, де батьки визначають, скільки свого особистого часу вони готові вкладати в шкільне життя. Скільки часу вони можуть (і хочуть) приділяти навчанню дитини, якими ресурсами володіють (фінансовими, психологічними), чи є у дитини особливі освітні потреби, і де бачать її через чотири роки, тобто після закінчення початкової школи. Після такої розмови вже буде вимальовуватися картинка майбутньої школи.

Другий крок — пошук варіантів онлайн. Наголошую, що такі критерії, як «за порадою», «за компанію з друзями з дитячого садочку», «на форумі мами написали» — це все не дуже працює. Тому що всі ми різні. Іноді батьки просять – а порадьте нам класну школу. І тоді постає інше питання: а що для вас «класна школа»? Кому, як не батькам, краще знати свою дитину і знати, як і де їй буде добре.

При виборі школи необхідно врахувати і можливості сім'ї підвозити дитину до школи, розклад уроків, позашкільні активності тощо.

А далі — ходити по школам, які на перший погляд відповідають сподіванням. Спілкуватися з вчителями, дивитися на дітей, прислухатися до розмов у коридорах. Якщо вас не пускають подивитися на школу зсередини, чи адміністрація відмовляється з вами говорити, посилаючись на постійну зайнятість, чи грубо відповідає — подумайте, а чи потрібно вам сюди?

В наш час у школах все частіше організовують дні відкритих дверей, тож скористайтесь нагодою.

Добре, якщо педагогічний склад — це команда, яка має спільні цілі, цінності, довірливі відносини. Батькам передусім слід дивитися на такі показники, як стабільність у досягненні результатів команди вчителів. Поганою ознакою вважається постійна зміна останніх. Вчителі мають бути орієнтовані на результат і проявляти ініціативу. Мають бути творчими, відповідальними, вмотивованими та компетентними.

Крім того, важливим аспектом є співпраця з батьками, тобто педагогіка партнерства. Переважно більшість батьків воліють відходити на другий план, залишаючи дитину на вчителя. Це зовсім неправильно. Потрібно створювати таке середовище, де батьки виступатимуть повноцінними членами навчання. Організація індивідуальних тристоронніх зустрічей «батьки-учні-вчителі» дає можливість виявити спільні цінності й обговорити проблеми.

Важливою є наявність творчих і спортивних гуртків. Спортивну активність дітей важко переоцінити, особливо з огляду на те, як мало вони сьогодні рухаються.

Їжа в школі повинна бути не тільки смачною, але й корисною. Охорона та безпека — це найважливіше, а поряд з нею — медичний супровід. Не менш важливим фактором, що впливає на навчальний процес, є кількість учнів у класі.

І наостанок пригадуються слова американського психолога та освітянина Джона Дьюї: «Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як вчили вчора, то ризикуємо відібрати у наших дітей їхнє завтра». Я переконана в тому, що наші діти — це дуже цікаве, креативне, яскраве покоління. І щоб побачити їхні досягнення, треба лише дати їм нову, сучасну освіту.

 Матеріал взято з інтернет-газети "Новое время"