Ігрова мотивація учня 1-го класу як крок до навчального процесу

На сьогоднішній день більшість дітей  приходять до першого класу з ігровою мотивацією. У таких дітей потреба погратися та поспілкуватися з однолітками стоїть на першому місці. Їх більше цікавить, хто в них буде  вчителем, з ким вони будуть дружити і гратися в класі. Збираючись до школи, вони обов’язково візьмуть із собою улюблену іграшку, і не одну.  І скільки б разів дорослий не наказував дитині вчитися, її бажання погратися на уроках нікуди не зникає. Перевага ігрового інтересу над пізнавальним добре проявляється і у відповідях та реакціях дітей на запитання дорослого: «Що було цікавого в школі?», «Що тобі сподобалося?». Дитині легше згадати  нові ігри та іграшки, які приносив сусід по парті або однокласники, ніж отримані нові знання. І тут у дорослих виникає ряд питань: «Чи зможе дитина добре навчатися з ігровим мотивом ? Чи не будуть  ігри заважати дитині отримувати знання та навички?»

Потреба дитини гратися- це природньо та закономірно. Іграшки в школі мають для дітей особливе значення. Вони дають учневі відчуття впевненості, безпеки, нагадують зв'язок з домом та рідними. З їхньою допомогою він може краще виразити свій внутрішній світ, налагодити контакт з навколишнім оточенням. У грі дитина приміряє на себе соціальні ролі, може стати мамою або татом, лікарем або перукарем, вчителем або учнем. Може вибрати головну роль або другорядну, бути  другом  або ворогом, доброю або злою. Рольові ігри готують дитину до важливої ролі в школі, а саме до ролі учня. Перебуваючи в даній ролі, дитина краще сприймає правила та режим школи, вчиться спілкуватися з однолітками та вчителями. 

Розуміючи важливість гри у житті  першокласників, психологи«Ліко-школи» створюють навчально-ігрову атмосферу в класі. В ігровій формі знайомлять учнів один з одним, налаштовують їх на позитивний лад спілкування, виховують ціннісне ставлення дитини до себе та до оточуючих, формують позитивне очікування від дитячого колективу та навчального процесу.Таким чином, дитина поступово переходить від ігрової до пізнавальної мотивації навчання. За допомогою організованої ігрової діяльності діти набувають інший сенс  навчання, яке стає цікавим  і бажаним.   

Ось декілька ігор, які ми проводимо на наших заняттях. 

Гра «Представ себе» 
Ця гра допоможе розвинути вміння  представляти себе. Дітям пропонується представити себе за допомогою жестів. Кожній дитині по  черзі потрібно назвати своє імя і показати жест. Коли дитина показує його, інші діти повторюють. 

Гра «Закинь кульку в коробку»  допомагає розвинути креативність,вміння керувати рухами руки.Для цього знадобляться лише велика коробка та паперові кульки. Кожній дитині дається паперова кулька, яку потрібно закинути в коробку. Інструкція: «У вас у кожного є паперова кулька, подумайте, яким способом ви її закините в коробку. Спосіб не повинен повторюватися».  

Гра «Зірка і охоронець» 
Ця гра вчить дотримуватися правил, розвиває вміння влучно кидати та прискорювати темп руху тіла. Для цього потрібен мякий мячик.Діти стають у коло. Двоє дітей виходять в центр кола, одна дитина грає роль  Зірки, а інша - роль Охоронця. Завдання Охоронця захищати Зірку від мячика.Завдання Зірки ховатися за Охоронцем. Діти, які стоять в колі,  кидають мячик по ЗірціДитина, яка влучила в Зірку,займає місце Охоронця, а Охоронець стає Зіркою. А той хто грав Зірку стає в коло.» 

Image
Image
Image
Image